Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - headline. feature , social concern - SULTAN BERJIWA RAKYAT


SULTAN MUHAMMAD BENAR-BENAR BERJIWA RAKYAT
Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V semalam benar-benar berjiwa Rakyat apabila merendah diri dengan mencemar duli mengutip sampah untuk dicontoh rakyat baginda supaya mementingkan kebersihan persekitaran.

Baginda yang kelihatan selesa mengenakan baju T berwarna merah, berseluar trek dan topi tanpa segan silu bersama-sama 1,000 orang rakyat mengutip sampah sarap selama dua jam di Pantai Sri Tujoh di sini.
Majlis tersebut yang bermula pukul 10.30 pagi diadakan di situ kerana Pantai Sri Tujoh adalah antara destinasi tumpuan orang ramai dan pelancong.

"Beta dapati masjid tidak dibersihkan, tandas tidak dicuci, ini tidak sepatutnya berlaku sebab kebersihan adalah sebahagian daripada iman,'' titah baginda.

Majlis itu anjuran Pertubuhan Kerabat D'Raja Al-Muhammadi itu.

Program itu adalah yang pertama seumpamanya melibatkan pihak istana dengan matlamat untuk merapatkan hubungan antara institusi diraja dan rakyat.

1 comments

  1. ne baru betoi ...sultan bersama rakyat ..

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers