Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu perak - KHUSAIRI MENDERHAKA PADA RAJA NAZRIN

Datuk Khusairi Abdul Talib (Adun Slim) ternyata telah menderhaka pada Raja Muda Perak Raja Dr Nazrin Shah apabila secara terangan menentang perlantikan AJK Masjid di Perak yang berasaskan senarai asal yang diperkenankan baginda.

Adun Umno ini sebelum ini, bersekongkol dengan penghulu untuk memutar belitkan fakta dengan menuduh Jabatan Agama Islam Perak mengubah senarai asal AJK masjid itu, yang diperkena baginda.


Khusari menuduh JAIP mengubah senarai AJK itu dengan memasukkan orang PAS, sedangkan senarai berkenaan adalah yang diluluskan oleh Raja Nazrin Shah.

Siasatan mendapati senarai asal AJK itu yang telah diperkenankan baginda telah diubah oleh kalangan Umno (dilaporkan ialah penghulu) dan Khusairi menuduh JAIP mengubahnya. Wal hal Jaip sekadar menyenaraikan semula senarai nama AJK yang diperkenankan baginda.

Akhirnya kebenaran terbukti jua, apabila Raja Nazrin Shah mengarahkan JAIP menggunapakai senarai asal AJK itu, dan ia dengan jelaskan menunjukan betapa Khusairi, tidak beretika dan membelakangkan perkenan Raja Dr Nazrin Shah, yang merupakan Yang Dipertua Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Negeri Perak.


Tags: isu perak

1 comments

  1. Di Pulau Pinang Umno masih tak nak lepaskan masjid......

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers