Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu semasa - kehilangan enjin jet membabit maruah dan menderhaka

Kehilangan dua enjin jet TUDM meragut maruah negara dan Menteri Pertahanan berkenaan dan Perdana Menteri hendaklah bertanggungjawab. Ini kerana ia membabitkan keselamatan negara dan yang terbabit boleh disifatkan sebagai penderhaka negara.

Apa dah jadi sehingga memakan masa begitu lama untuk membuat siasatan kerana bukan sahaja kerugiannya besar, malahan membabitkan maruah negara. Kerajaan bukan hendak lindungi daripada pengetahuan rakyat kes kehilangan enjin jet pejuang milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) berharga RM50 juta, tetapi sekadar tak nak beritahu je sebab masa itu saya ler, Menteri Pertahanannya.

Gamaknya itu.. ler naluri sebenar hati PM Datuk Seri Najib Razak. Maruah negara tergadai ekoran kegagalan Menteri Pertahanan mengesan dan mengelakkan kejadian seumpama itu daripada berlaku. Kalau dah kelengkapan tentera negara dapat dijual begitu sahaja oleh pegawai tentera yang diamanahkan, maka ia bererti keselamatan negara juga mudah terancam.

Tetapi dah terlanjur terdedah pada umum, maka elok ler Najib memberi jaminan bahawa kes itu tidak akan dilindungi lagi.Aduan kepada polis telahpun dibuat... setelah enjin pesawat pemintas F-5E bernilai RM50 juta disedari hilang, kata Najib.
Yang peliknya kata kes itu telah sekian lama dikesan dan dikatakan tidak dilindungi, namun pegawai tentera pangkat besor yang digantung atau dibuang kerja itu tak diumumkan saper2 .Kenaper?

Pelik juga ler sebab sepatutnya benda tu dah lama hilang, Najib masa tu dok dalam kabinet Tun Abdullah Badawi. Kenapa Najib tidak memaklumkan kepada Pak Lah.Benda ni dah lama diketahui hilang... bukan sebulan dua ni..Ia disedari hilang pada 2007 dan telah dijual kepada syarikat antarabangsa dari negara yang berpangkalan di Afrika Selatan.

Dua tahun dah berlalu belum ada aper-aper tindakan... maruah negara terjual begitu sahaja ekoran kejadian memalukan ini.

Penjualan enjin F5E itu dikira yang terbesar dapat dikesan ditipu oleh pegawai tentera. Gamaknyer.. berapa banyak ler alatan tentera yang lain telah terjual... dulu pernah terdengar petrol untuk kenderaan tentera pun disonglap, alatan ganti tentera tidak diganti tetapi dibuat tuntutan ganti yang baru.Teringat kempen PRK Bagan Pinang, yang mana hampir kesemua anggota tentera melalui undi pos menyokong Umno. Malahan ada kalangan pegawai tentera lengkap beruniform berada di pusat-pusat kempen Umno.
Tags: isu semasa

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers