Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu TGNA - NIK AMALINA SEPATUTNYA DIAM

Sudah sampai masanya Nik Amalina, Anakanda TGNA diam. Namun itu haknya untuk menulis, tetapi hasil penulisan melalui blognya lebih banyak merosakkan daripada membina jemaah PAS.

Perakite pernah pertikaikan bahawa mungkin bukan Nik Amalina yang menulis, tetapi suaminya yang diarah keluar dari PMBK Sdr Abdul Ariffhami sendiri yang menulis di belakang tabir. Namun apa-apa sekalipun... ia memang merosakkan dan tidak beretika sama sekali.

Benarlah semasa Perakite mengajukan pandangan bahawa tindakan Nik Amalina itu, sekadar mencetus kontroversi dan tanggapan lebih negatif, TGNA sekadar berkata: "Ikut dia lah."
Ertinya TGNA sendiri tidak merestuinya.

Nik Amalina, anak perempuan TGNA ternyata suka dirinya diheret ke dalam kontroversi dan apa yang ditulis melalui blognya kebelakangan ini sekadar membuka pekung betapa beliau tidak beretika.


Nampak gayanya cetusan peribadinya yang kadangkala menyentuh hal pimpinan PAS teramat dangkal dan cetek.


Setiausaha PAS Kelantan Mohamad Zaki Ibrahin berkata, Nik Amalina tidak mempunyai etika berjemaah kerana walaupun telah ditegur tetapi dia tetap meneruskan usahanya dalam mempertahankan suaminya, Abdul Ariffahmi Ab Rahman, ketua pegawai eksekutif PMBK, yang dipaksa meletakkan jawatan.

Abdul Ariffahmi menyerahkan notis perletakan jawatannya, berkuatkuasa 23 Mac tahun depan, semalam.

Sesungguh kalau Nik Amalina atau Ariffahmi bukan anakanda dan menantu TGNA, sudah lama mereka tersingkir keluar dari pandangan PAS.
Tags: isu TGNA

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers