Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - nasional - DUN N SEMBILAN TERBUBAR MALAM ESOK


Dewan Undangan Negeri (DUN) Negeri Sembilan akan dibubarkan pada tengah malam Rabu selepas tempoh penggal lima tahunnya berakhir, menjadikan ia yang pertama di negara ini dibubarkan secara automatik selepas pilihan raya umum 2008.
Seramai 36 anggota DUN (ADUN) mengangkat sumpah pada 27 Mac, 2008 dan memulakan sesi pada 25 April, 2008.
Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, selepas pembubaran itu, exco negerinya akan meneruskan tugas sebagai penjaga kerajaan negeri, seperti yang disediakan dalam perlembagaan negeri.
“Saya akan terus kekal sebagai Menteri Besar, dan bersama saya adalah para exco, yang akan mengendalikan kerajaan dari hari ke hari.
“Perlu ada penjaga kerajaan kerana kita perlu membayar gaji dan melihat beberapa perkara sepanjang tempoh itu... tanpa penjaga kerajaan, akan adanya anarki,” kata Mohamad kepada para pemberita selepas menyampaikan zakat dan pembiayaan pengajian kepada pelajar yang menyambung pengajian tinggi di Timur Tengah pada Isnin
Tags: nasional

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers