Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - wilayah - Musa Hassan tarik balik saman pada Anwar


Perbicaraan insiden kes mata lebam oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim akibat dibelasah ketika dalam tahanan polis pada 1998, yang dijadual bermula hari ini dibatalkan, setelah Tan Sri Musa Hassan menarik balik saman fitnah itu.
Peguam Kamarul Hisham Kamarudin, yang mewakili bekas Ketua Polis Negara,  memberitahu Hakim Mahkamah Tinggi, Hakim Asmabi Mohamad bahawa anak guamnya telah menarik balik saman itu.
Saman itu telah ditetapkan untuk perbicaraan selama tiga hari bermula hari ini (Selasa).
Kemudian, Musa memberitahu pemberita bahawa kedua-dua pihak telah membincangkan isu ini dan memberitahu terdapat salah faham peranan beliau dalam kes terhadap Anwar dan beliau menerima penyelesaian di luar mahkamah.
Dalam pernyataan tuntutan yang difailkan pada 21 Julai, 2008, Musa berkata, dakwaan tersebut adalah tidak berasas, tidak benar dan telah mencemarkan reputasi peribadi beliau, imej, ketulusan dan nama yang baik.
Musa memfailkan saman tiga minggu selepas Anwar membuat laporan polis terhadapnya.
Pemimpin PKR, dalam laporan polis yang dibuat pada 1 Julai, 2008, mendakwa Musa dan Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail telah memalsukan bukti dan fakta-fakta yang tersembunyi dalam siasatan serangan fizikal ke atas beliau oleh Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Rahim Noor, pada tahun 1998.
Musa terus menegaskan bahawa Anwar bertindak dengan niat jahat dalam membuat laporan terhadapnya.
Beliau berkata laporan polis Anwar, dalam maksud semula jadi dan biasa, mendakwa bahawa dia telah menyalahgunakan kuasanya untuk memalsukan bukti.

Tags: wilayah

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers