Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - social concern - Pengurusan Kewangan MAIPP cemerlang


Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAIPP) mencatat peningkatan dalam pemarkahan, daripada 71.8 peratus pada 2007 kepada 91.7 peratus pada 2011.
“MAIPP mengambil langkah proaktif meningkatkan prestasi pengurusan kewangan dengan memperoleh markah tahap cemerlang,” Laporan Ketua Audit Negara dipetik.
Ini berikutan berdasarkan pemeriksaan audit secara mengejut Jabatan Audit Negara Pulau Pinang pada 2011 di 17 jabatan/pejabat negeri Pulau Pinang.
Laporan itu turut memuji prestasi pengurusan kewangan di peringkat jabatan dan agensi negeri berkenaan.
“Sejumlah RM557.25 juta peruntukan diluluskan dalam tempoh lima tahun untuk melaksanakan 2,489 projek pembangunan yang dikenal pasti.
“Prestasi pelaksanaan projek pembangunan di bawah Rancangan Malaysia Ke-10 yang dibiayai kerajaan negeri, sangat baik.
“Sebanyak 2,455 projek atau 98.6 peratus daripada 2,489 projek yang dirancang berjaya disiapkan,” laporan berkenaan, dipetik.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers