Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - Headline , isu semasa - JAMBATAN PULAU PINANG DIBUKA SEPERTI BIASA

Amaran Tsunami telah dikeluarkan di Pulau Pinang ekoran gempa Bumi di Acheh. Pusat Kawalan Amaran Tsunami Pasifik menjangka Tsunami dijangka melanda pesisiran pantai Pulau Pinang pada jam 9.10 malam ini, iaitu kira-kira 30 minit lagi.

Sementara itu beberapa pihak tidak bertanggungjawab termasuk blog dan info dalam Facebook melaporkan Jambatan Pulau Pinang ditutup kepada lalulintas ekoran Tsunami itu. Bagaimanapun pihak pengurusan Jambatan Pulau Pinang mengatakan ia dibuka seperti biasa.

Sikap tidak bertanggungjawab itu menyebabkan kekecohan dan kesesakan lalulintas berlaku dan menimbulkan kecemasan pada orang ramai.

Sehingga kini, keadaan terkawal dan orang ramai telah dinasihati agar tidak berada di kawasan pesisiran pantai di Pulau Pinang.

Ketua Menteri Lim Guan Eng juga dilaporkan sedang memerhati dengan penuh teliti kawalan keselamatan ekoran amaran tsunami itu.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers