Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - headline. feature , nasional - Najib cuba menyaingi bajet PR: Gagal senarai pendapatan negara

Bajet 2012 adalah lebih bersifat gula-gula politik ke arah memancing untuk pilihanraya ke-13.


Bajet yang dibentang PM DS Najib Razak semalam cuba menyaingi bajet yang dibentangkan oleh Pakatan Rakyat yang lebih mesra rakyat. Cubaan itu jelas kelihatan pada usaha Najib (setelah sekian lama berlalu) dengan memberi sedikit bantuan one-off pada bekas tentera yang terbabit dalam zaman darurat dahulu.


Najib juga menarik perhatian pemandu teksi dan memberi bantuan one-off pada isi rumah yang berpendapatan RM3,000 ke bawah. Selain itu, Najib turut memancing undi kakitangan awam dengan memberi setengah bulan bonus.


Bagaimanapun bajet 2012 terus mencatat defisit.. dan sekali ini Najib ternyata gagal menyenaraikan langsung sumber pendapatan kerajaan, tetapi menyatakan perbelanjaan ketara untuk projek2 mega.  


Penganlisi ekonomi menyifatkan bajet 2012 ini meskipun cuba mendekati rakyat, ia pasti mengalakkan lagi pertambahan kadar inflasi negara yang akan menghimpit kehidupan rakyat jelata.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers