Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - Feature , Headline , wilayah - Husam tawar diri Naib Presiden ekoran kekosongan

Dato Tuan Ibrahim Tuan Man sudahpun membuat keputusan  bertanding jawatan nombor dua dalam PAS pada Muktamar PAS minggu depan. Begitulah senario bagi melengkapkan kekuatan satu dan dua dalam parti berasaskan gandingan ulama.

Mohamad Sabu turut bertanding Jawatan Timbalan Presiden itu, menjadikan pertandingan tiga penjuru dengan kesediaan penyandang Nasharuddin Mat Isa.

Pun begitu, bagi tiga jawatan Naib Presiden ia masih terbuka. Sekurang-kurangnya penyandang Dato Mahfuz Omar, Salahudin Ayob telah mengumumkan mempertahankan jawatan berkenaan.

Selain dua calon ini, mantan Naib Presiden Dato Husam Musa telah menyanggahi keputusan awalnya untuk hanya bertanding jawatan AJK Pusat dengan mengumumkan turut menawarkan diri bagi jawatan berkenaan.

Tiada apa yang salah bagi Husam. Ia berasaskan kekosongan. Sebelum ini Husam mengambil pendekatan bertanding AJK Pusat kerana mungkin merasakan gandingan Tuan Ibrahim, Mahfuz dan Salahudin telah serasi bagi jawatan Naib Presiden.

Namun perubahan ke arah bertanding jawatan Timbalan Presiden oleh Tuan Ibrahim mengakibatkan ada ruang bagi Husam bertanding kembali bagi jawatan Naib Presiden.

Itu keberangkalian yang mungkin bersarang dalam benak Husam.

Ketua Penerangan PAS Pusat Idris Ahmad sejak awal  menawarkan diri bertanding jawatan Naib Presiden, manakala beberapa nama lagi dikatakan turut berminat menduduki kerusi itu termasuk Bendahari PAS Dr Hatta Ramli, Exco Kelantan Datuk Amar Nik Abdullah dan Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers