Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - political concern - Banyak makan serabai, Koh nafi PM kata yakin tawan P Pinang

Nampak gayanya, TS Koh Tsu Koon mendahulu DS Najib Razak dengan membantu memperbetulkan salahlapor Bernama, agensi yang seketika dilabelkan sebagai tak bernama lagi oleh KM Lim Guan Eng.

Benarlah, Bernama semakin tak bernama dengan melaporkan fakta-fakta yang salah, malahan sembrono je membuat laporan sesedap rasa seumpama Utusan Malaysia juga.

Namun itukan berita nasional, agensi berita yang sepatutnya hebat daripada segi laporannya tetapi kerapkali membuat laporan sseedap hati wartawannya.

Apapun tabik pada Koh yang gah menafikan bahawa Perdana Menteri sendiri tidak mengatakan keyakinannya bahawa BN akan merampas semula Pulau Pinang pada pilihan raya umum akan datang.

Jelaslah, semalam kenapa Perdana Menteri dihidangkan serabai di pasar Gelugor.

Koh berkata perdana menteri tidak mengeluarkan kata-kata seperti yang dilaporkan itu.

Ertinya tiada keyakinan apapun untuk tawan semula P Pinang.

“PM amat berhati-hati dengan apa yang dikatakannya. Beliau berkata dia melawat lima kawasan (di Pulau Pinang dan) orang ramai memberikan sambutan hangat. Jika sambutan hangat itu diterjemahkan sebagai undi dalam pilihan raya, BN mungkin berpeluang merampas beberapa kerusi.

“Tetapi beliau tidak sebut menawan negeri ini kerana perkara itu memerlukan penilaian lanjut. Mungkin Bernama salah melaporkan (kenyataan perdana menteri), kata Koh hari inii.

Bernama semalam melaporkan Najib yakin BN dapat merampas semula Pulau Pinang pada pilihan raya umum akan datang ekoran terdapat tanda-tanda angin perubahan yang berlaku di negeri itu.
Kah, kah...Koh berkata kemungkinan besar wartawan Bernama itu terlalu bersemangat atau ghairah dalam laporannya.

Menurutnya, ketika mengiringi Najib dalam lawatan semalam, beliau menerima SMS daripada akhbar lain dan ditunjukkannya kepada Najib yang kemudian menafikan laporan itu.

Ditanya sama ada Gerakan mempunyai rancangan menawan Pulau Pinang, bekas ketua menteri negeri itu berkata “Terlalu awal bagi membincangkan rancangan menawan Pulau Pinang.

“Jika kita bercakap mengenai menawan semula Pulau Pinang sekarang sedangkan kita belum memenangi sebarang kerusi, kita nampak semacam bongkak,” katanya.
Nak bercakap aper.. memang takda harapan.. berapa kerat sangat yang hadir majlis PM.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers