Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - political concern - Jangan lupa, Sarawak banyak BUAYA



Sarawak memang diketahui umum mempunyai banyak buaya. Maka berhati-hatilah sesaper yang berkempen di sana takut nanti dibaham reptilia itu. Ya lah anda nanti banyak mengguna jalan air bergerak ke sana sini.


Namun: “Sarawak ada balak, minyak, gas dan tanah,." kata Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.

Malangnya, Sarawak juga ada banyak 'buaya',” kata Lim pada di Kuching.
Gurauan Lim itu mencuit hati lebih 500 hadirin gelak besar setelah reptilia yang kerap membaham manusia di sungai-sungai di Sarawak itu dikatkan dengan pemimpin kerajaan yang korup.


“Sebab inilah kita perlu pilih calon yang berani untuk tangkap buaya-buaya itu,” kata Lim disambut tepukan gemuruh oleh hadirinnya.

Buaya memang banyak menyusuri sungai-sungai di Sarawak, malahan ada yang besar dan unggul dan telah berabad lamanya menguasai persada Sarawak.


0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers