Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - political concern - Sayang Sarawak, Tipah Akan Tertipu Lagi seperti di Batang Ai ?


Lu tolong gua. Gua tolong Lu.
Tapi gua sudah lama tolong lu.. Lu  belum tolong Gua. 
Sekarang Lu datang lagi.. takper..Selamat Datang YAB PM DS Najib Razak. Malam tadi Lu kasi tupperware, burger dan kemeja-T 1Malaysia kepada yang hadir di satu majlis di Kucing. 


Berebut-rebut hadirin nak dapatkan Tupperware itu. Ada yang terpelanting jatuh. Kesian makcik dan kakak-kakak peminat Tupperware. Maklumlah biasenyer dok guna bekas plastik koman je. Ini tupperware  siap logo 1 Malaysia lagi. Mahal tu... saper supplier...?


Najib juga berselera membuka janji barunya. Janji dan janji sedangkan ikrar lama belum tertunai. Najib sepatutnya sebelum membuat ikrar-ikrar baru dan berbohong lagi untuk pilihan raya negeri Sarawak ini, penuhilah janji lama. Ramai yang ingin bertanya khabar tentang janji-janji lama... janji manismu..


PENTING: 


Jangan lagi sebuah janji Lu Tolong Gua. Gua Tolong Lu, sebab Gua tak mau dengar lagi. Sudah tiba masanya.. tunjukkan bukti ikrar janji lama telah ditunaikan. 


Mungkin Najib sudah lupa kerana Melayu mudah lupa bahawa semasa beliau berkempen di PRK Batang Ai.. walaupun belum begitu lama lagi, banyak ikrar janjinyer? 


Itulah pertama kali Najib jejak kaki di Sarawak selaku Timbalan Perdana Menteri . Beliaulah yang mengetuai gerombolan untuk memastikan BN mengekalkan kerusi Batang Ai.. Dah Lupa kot..?


Banyak sungguh janji dibuat melebihi angka RM70 juta. Malangnya, selepas Gua Tong Lu, Lu Belum Tolong Gua. Lebih  90 peratus janji hanya tinggal janji manis mu.
Kali ini lebih banyak janji kerana Najib dalam rangka lawatan enam hari ka Sarawak. Akan buat hospital (ganti hospital lama selepas merdeka), bina masjid yang dah roboh dua tahun, buat klinik terapung (yang bertahan 30 tahun lagi).


Ada apa-apa ke yang merisaukan Tok Jib?

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers