Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - - Doakan keselamatan kami, pesanan ringkas Norazli

EL ARISH (MESIR): Alhamdulillah delegasi Malaysia Ramdhan March For Gaza telahpun sampai di bandar el Arish, petang semalam, iaitu sekitar 30 minit lagi perjalanan masuk ke sempadan Rafah untuk ke Gaza: "Doakan keselematan kami", demikian menurut khidmat pesanan ringkas (SMS) yang dihantar oleh Al Fadhil Ustaz NorAzli Musa.

NorAzli yang mengikuti rombongan itu dalam SMS beliau sebentar tadi, (pada jam 9 pagi waktu Malaysia (Isnin) (jam 4 pagi waktu Mesir) berkata, delegasi beliau akan masuk ke Gaza bersama-sama rombongan Putra Umno 1Malaysia.

Yang turut bersama dalam rombongan itu ialah artis Fauziah latif dan juara iman muda Astro.

Menurut Nor Azli, mereka kini bersiap-siap untuk menunaikan solat Qiamulaail untuk memohon pada Allah sbt agar dipermudahkan dan selamat seluruh anggota rombongan semasa di Gaza.

Beliau memohon seluruh umat Islam di Malaysia agar mendoakan sama kesejahteraan dan keselamatan seluruh anggota semasa di Gaza semuga dapat melaksanakan amanah untuk menyampaikan bantuan kepada penduduk Palestine.

Misi berkenaan bertolak dari Kaherah pada pukul 1 petang Ahad (waktu tempatan) dan mengambil masa enam jam untuk sampai di El-Arish, bandar pelancongan terletak kira-kira 345 kilometer dari Kaherah, setelah melepasi beberapa pusat pemeriksaan keselamata.

Kumpulan berkenaan melalui 18 pusat pemeriksaan dari Kaherah ke El-Arish yang terletak tidak jauh dari bandar Rafah. Pemeriksaan keselamatan di setiap pusat mengambil masa kira-kira 15 minit.

Anggota misi yang terdiri daripada 44 orang sukarelawan itu berada dalam keadaan sihat..

Mengikut jadual, misi yang diketuai Setiausaha Agung MAPIM Azmi Abdul Hamid itu akan bertolak ke Gaza hari ini dan dijangka berada di kem pelarian Gaza pada hari pertama Ramadan.

i


Tags:

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers