Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - political concern - MCA TURUT MENGUTUK HIMPUNAN MELAYU BANGKIT

UMNO seperti biasa bersikap pekak badak dengan teguran parti komponen BN, khususnya MCA yang memberi amaran agar dibatalkan himpunan Melayu Bangkit yang dijadual diadakan pada 13 Mei ini di Terengganu.

Jika sebelum ini Naib Presiden PAS Sallehudin Ayub telah membuat kecaman agar dibatalkan himpunan itu, maka kini rakan kongsi MCA sendiri telah membuat teguran itu kerana memandang himpunan itu amat sensitif dan tidak kena dengan waktunya

MCA memberi amaran pada pimpinan Barisan Nasional (BN) agar tidak menghadiri perhimpunan Melayu Bangkit bersempena tarikh 13 Mei di Kuala Terengganu, kerana menyifatkannya ia sekadar mengembalikan satu memori sejarah hitam.

Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek berkata MCA mengutuk perhimpunan seumpama itu.“MCA mengutuk perhimpunan seperti itu. MCA merasakan bahawa perhimpunan itu tidak memberi sebarang faedah.

Himpunan 13 Mei " Melayu Bangkit" itu dianjurkan Gerakan Kebangkitan Rakyat (Gertak) bersama-sama Institut Integriti Terengganu, iaitu sebuah agensi kerajaan.

Sallehudin Ayub turut menyifatkan himpunan itu sebagai tidak bertamaddun.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers