Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - political concern - BUKAN HANYA RM4 JUTA, NYAWAPUN SEDIA DIWAKAFKAN UNTUK ISLAM

Lama sungguh dok tunggu kenyataan pimpinan Pas untuk menjawab persoalan yang ditimbulkan oleh Kicdefella tentang pembiayaan RM4 juta untuk menumbangkan mantan PM Tun Abdullah Ahmah Badawi.

Al hairan dan ajaib... mengapa pimpinan Pas menjadi begitu pasif atau defensif dalam hal ini. Menjadi seakan takut-takut kepada Syed Azidi SYed Aziz yang pernah dikutip berkhidmat dengan PMBK itu.

Apa nak diherankan dengan bloger yang tidak berpendirian seumpama itu. Seketika menyokong TGNA (semasa dengan PMBK) dan kemudian secara halus menghentam dan memburuk-burukkan kepimpinan PAS apabila ditendang keluar daripada jawatannya.

Lagaknya yang sebegitu telah menjelaskan bahawa Syed Azidi lebih mementingkan temboloknya (untuk meneruskan kehidupan) . Apa yang cuba dipertahankan oleh Syed Azidi, hanya dia yang tahu. Tiba-tiba dia melenting dan banyak pihak (termasuk dalam PAS) mungkin merasakan dan percaya bahawa Kicdefella ini mempunyai bukti dan peluru untuk menembak.

Namun hakikatnya, itulah lagak orang menembak tanpa peluru kerana sementara masih ada bau-bau yang kononnya dia adalah peluru terbaik untuk masa ini bagi menembak kerajaan negeri Kelantan, maka eloklah Umno dan segala kuncu-kuncunya (media arus perdana) mengguna khidmatnya.

Pimpinan PAS begitu defensif dalam hal ini. Pertama rasanya Syed Azidi ini sekadar mencari "keuntungan peribadi" . Semalam kenyataan Setiausaha Agung PAS Datuk Mustapha Ali yang menyifatkan Syed Azidi ini sebagai tidak beringeriti memang tepat sekali gambaran itu.

Memang saya tertunggu2 kenyataan daripada Datuk Mahfuz Omar, Naib Presiden PAS. Saya merasakan hanya Mahfuz yang akan bijak menjawab tomahan seumpama ini. Mahfuz bisa mematikan isu ini dan kenyataannya semalam mengiakannya.

Mahfuz Omar dengan jelas mempersoalkan, apa salahnya (jika benar dilaburkan) wang RM4 juta untuk mengalahkan Umno pada pru12 lepas, bahkan, ia tidak wajar dipolemikkan kerana sebagai sebuah parti, memang menjadi kerja dan tugas PAS melawan kerajaan yang ada untuk menubuhkan kerajaan yang lebih baik.

Katanya, ahli PAS sanggup menggadaikan apa sahaja yang mereka ada untuk memperjuangkan Islam yang dibawa oleh PAS.

Jika sekiranya tidak benar dakwaan Kickdefella itu, beliau berkata, PAS sebagai sebuah parti politik akan tetap berkempen supaya rakyat menolak politik perkauman dan kezaliman yang dilaksanakan oleh para pemimpin Umno dan BN yang menggunakan prasarana kerajaan untuk melawan rakyat.

“Benar tidak benar dakwaan RM4 juta itu, memang saya tidak tahu, tetapi kalau tak benar pun, PAS tetap buat kerjanya berkempen supaya Umno BN kalah dalam pilihan raya depan,” jelasnya..

“Kalau betul pun, apa salahnya, memang keberadaan PAS dan parti-parti pembangkang yang lain sejak PRU 12 lalu adalah untuk pertahan kerajaan negeri (Kelantan), kuasai negeri-negeri (hatta) kerajaan Persekutuan sendiri,” tegas beliau.

Menurutnya, imej Abdullah sememangnya buruk bukan sahaja di kalangan pembangkang, malah di kalangan ahli-ahli Umno. Oleh itu, media pro Umno tidak seharusnya menyalahkan PAS dan pembangkang, sekiranya kelemahan Abdullah itu dijadikan modal berkempen pada PRU 12 lepas.

“Dia (Abdullah) sendiri memang lemah (dan) kelemahannya itu melengkapkan kelemahan yang sedia ada pada Umno itu sendiri (iaitu) mengamalkan rasuah, perkauman melampau dan sebagainya. Dia adalah simbol kepimpinan Umno, kalau kita berkempen menyerang Umno, tetapi tidak menyerang Abdullah, itu ajaib namanya,” ujarnya.

“Sama juga sekarang, Najib adalah simbol kejahatan, simbol korupsi, simbol jenayah berprofil tinggi yang bukan saya saja pertikai, malah dunia sendiri sedang persoalkannya, kalau kita tak berkempen, itu kurang bijak namanya.”

Tambahan lagi, kata beliau, berapa juta ringgit agaknya yang pemimpin Umno guna wang rakyat untuk rampas kerajaan negeri Perak dan benarkah RM100 juta duit rakyat dihabiskan oleh Umno BN untuk rampas semula Hulu Selangor baru-baru ini?

“Kenapa tindakan Umno menggadai dua telaga minyak kita (Blok L dan M) bernilai USD320 bilion pada Brunei tidak dilaporkan dengan baik?" soal beliau.

Menurut beliau, sepatutnya semua pihak lebih prihatin terhadap inisiatif kerajaan pusat membayar lebih RM77 juta pada firma perunding antarabangsa APCO Worldwide (IAC), firma yang dikaitkan dengan Zionis-Israel demi memperbaiki imej seorang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

“RM77 juta dibayar pada sebuah syarikat yang dikaitkan dengan Zionis-Israel, sepatutnya (isu APCO) ini yang lebih dipedulikan,” jelasnya.

Katanya lagi, sekiranya ada mana-mana jutawan sudi memberi sejumlah wang yang sama, RM77 juta kepada beliau untuk berkempen supaya Umno BN kalah dalam PRU13 kelak, beliau bersedia untuk mengambil duit tersebut.

“Kalau ada jutawan mana-mana yang nak beri saya RM77 juta, bukan beri kepada syarikat pro Zionis-Israel, agar PAS boleh berkempen untuk mengalahkan Umno BN dalam pilihan raya (umum) ke-13 untuk dedah siapa Najib sebenarnya, saya akan terima,” ujarnya dalam nada berseloroh.

“PAS bukan setakat RM4 juta, nyawa pun mereka akan wakafkan untuk perjuangan Islam, demi menjatuhkan kerajaan yang nyata menerima petunjuk APCO Zionis-Israel.”

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers