Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu lompat parti - UMNO MEMBELI WAKIL RAKYAT PR UNTUK MEMPEROLEHI MAJORITI 2/3


Umno sedang berusaha membeli lebih ramai wakil rakyat Pakatan dalam usaha mengumpul majoriti dua pertiga bagi membolehkan persempadanan semula kawasan pilihanraya diadakan untuk menjamin kemenangan pada PRU13, kata Raja Petra Kamaruddin.

Kuasa dua pertiga ini diperlukan untuk meluluskan persempadanan semula kawasan pilihan raya dan ia dibuat di bawah kaedah-kaedah menyusun pengundi untuk kepentingan.

Menurut perlembagaan, SPR berhak membuat persempadanan semula kawasan pilihan raya pada setiap lapan tahun sekali.

Kali terakhir persempadanan semula kawasan pilihanraya dibuat ialah pada 2003 iaitu sebelum pilihan raya 2004. Hasilnya, BN menang besar dalam pilihan raya itu.

BN sentiasa mencatat keputusan lebih baik pada setiap pilihan raya selepas persempadanan semula diadakan seperti pada PRU 1986, 1995 dan 2004.

Raja Petra mendakwa bahawa, "seorang di belakang membeli anggota Parlimen Pakatan Rakyat ini adalah bernama Hamdan, iaitu sepupu Najib (PM Dato Seri Najib Razak).Hamdan dikatakan telah diberikan Kudat IPP sebagai untuk pembiayaan shopping spree itu, kata Raja Petra lagi.

Hamdan dikatakan bekerja rapat dengan Special Branch (Cawangan Khas) dan Military Intelligence (Risikan Tentera). Orang perhubungan beliau di Bukit Aman ialah Akril Sani, manakala dalam Military Intelligence adalah Datuk Salleh," tulis Raja Petra.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers