Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - social concern - JANGAN KETAGIH KOMPUTER TAPI MUATTURUN BAHAN BACAAN KE INTERNET: RAIS YATIM

DS Dr Rais Yatim memang sudah mencapai tahap kemerapuannya, malahan mengelirukan rakyat ekoran ucapannya yang berbelit-belit.

Sambil mengingatkan rakyat jangan terlalu cenderung kepada komputer, beliau menggesa supaya dimuatturunkan buku-buku klasik ke dalam internet bagi memudahkan masyarakat menelaaah naskah seumpama itu.

Lu pikir lah sendiri... aper maksud pak menteri ini..

Kecenderungan menatap komputer perlu diseimbangkan dengan kecenderungan membaca supaya kita tidak menjadi abdi kepada komputer dan tidak membaca buku,” katanya Menteri Penerangan, Komunikasi dan Komputer itu.

Rais berkata, kecenderungan terhadap komputer merupakan saingan utama kepada tabii membaca, oleh itu kempen membaca perlu dilaksanakan berterusan.

Mungkin inilah last post bagi Pak Rais gamaknya, dulu TS Kadir Sheikh Fadzil dengan konsep infotainment di RTM (separuh jalan kemudian bye bye) dan lepas itu Tan Sri Zainudin Maidin memberi gelaran goblok kepada bloggers. Last sekali Zam pun jalan...

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers