Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu agama - HARUSSANI BERTANDING ATAS TIKET UMNO PRU13?

Kenyataan Tan Sri Harussani Zakaria bahawa beliau menjadi orang tengah untuk membentuk kerajaan perpaduan di Perak selepas PRU12, membuktikan bahawa Mufti Perak itu macam “ejen” Umno, kata Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Dalam kenyataannya hari ini, Nik Aziz bertanya: “Tidakkah tindakan Harussani itu membuktikan keterlibatannya dengan politik?”

Jika mufti sendiri sanggup melaksanakan urusan berkaitan politik, ertinya beliau beranggapan tugasnya sebagai mufti meliputi tugas politik, kata Menteri Besar Kelantan itu.

Beliau berkata sekiranya Harussani berpandangan Islam dan politik harus selari, tetapi dalam masa yang sama terus melibatkan jubah muftinya dengan politik bererti beliau telah menjadi ejen politik.

"Dan dalam kes ini, beliau telah menjadi ejen Umno. Kemuliaan seorang mufti hilang kalau merelakan diri menjadi ejen. Apatah lagi menjadi ejen sebuah parti politik sekular."

"Saya kira, seorang mufti yang menjadi ejen parti politik sekular, itu bukanlah lagi al-mufti (yang memberikan fatwa) tetapi al-mufta (yang diberikan fatwa),” kata beliau sebagai mengulas kenyataan Harussani.

Ayuh Harussani masuk Umno bertanding pada PRU13 nanti..

Tags: isu agama

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers