Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu MB Perak - HAJI NIZAR MELAWAT PULAU PASIR HITAM

















Dato Seri Ir Haji Mohammad Nizar Jamaluddin menggesa kerajaan agar segera menyediakan kemudahan bekalan air dan elektrik kepada para penduduk Pulau Pasir Hitam, yang terletak dalam daerah Taiping.

Dalam lawatannya ke pulau itu yang dihuni kira-kira 160 orang penduduk, beliau kesal kerana penduduk di Pulau itu terpaksa bergantung hidup pada bekalan air hujan dan jentera janakuasa elektrik.

Ahli Parlimen Bukit Gantang itu meluangkan masa kira-kira dua jam di atas pulau itu yang sekadar mempunyai kemudahan sebuah sekolah rendah jenis kebangsaan, balai polis dan pusat kesihatan kecil.

Beliau menaiki bot nelayan selama kira-kira 45 minit untuk sampai ke pulau berkenaan. Pulau berkenaan di huni oleh para nelayan dan selubungi hutan bakau.


lihatlah betapa foto ini menceritakan segalanya mengenai kesungguhan Haji Mohammad Nizar. Kelihatan beliau tekun mendengar permasalahan nelayan setempat semasa menaiki bot ke pulau berkenaan.





Tags: isu MB Perak

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers