Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu kalimah Allah - kepala babi dilontar ke dalam kawasan masjid

Sikap keterlaluan semakin menjadi-jadi seakan-akan cuba menguji tahap kesabaran apabila kepala babi dikesan dilontarkan di dua masjid sekitar Jalan Klang Lama, di ibu negara, hari ini.

Sesungguhnya, polis sepatutnya sejak awal tangkas dan bertindak tegas dengan memberkas semua yang bertanggungjawab bukan setakat memberi amaran semata-mata.

Pimpinan PM DS Najib Tun Razak juga sewajarnya tidak berdolak dalih dalam menangani permasalahan ini yang semakin membimbangkan. Pendirian kerajaan dalam hal ini hendaklah jelas, bukan setakat bersandiwara dalam kelakonan untuk memelihara kepentingan politik. Keputusan hendaklah dibuat berasaskan kepentingan dan keamanan negara.

Babi sememangnya satu perkara paling sensitif bagi masyarakat Islam. Apa tah lagi jika kepala babi dilemparkan ke rumah Allah, tempat ibadat orang Islam itu sendiri.

Kepala babi berkenaan dijumpai di Masjid Taman Datuk Harun di Petaling Jaya dan di Masjid Taman Sentosa.

Insiden ini merupakan yang terbaru ...ia bukan lagi satu gambaran untuk merosak rumat ibadat tetapi lebih kepada mencemarkan rumah ibadat pada tahap paling kritikal dan menghina Islam.

Sepanjang tiga minggu lepas, sebanyak 11 gereja, sebuah kuil Sikh, sebuah masjid dan dua surau dirosakkan..

Serangan ini dipercayai berkaitan keputusan Mahkamah Tinggi pada 31 Disember lalu yang membenarkan bukan Islam menggunakan kalimah Allah sebagai terjemahaan untuk 'God'.

Dalam insiden hari ini, menurut saksi, dua kepala babi dijumpai oleh jemaah di perkarangan masjid ketika datang hendak menunaikan solat Subuh pada jam 5.30 pagi.

Selain itu, 30 keping wang seringgit ditaburkan di kawasan masjid itu.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan dan pegawainya sedang menyiasat kawasan kejadian.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers