Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu semasa - RAMAI TAKUT PECAH PERUT...

"Kita doa sampai pecah perut," kata Mursyidil AM Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. Bermaksud doanya ditujukan kepada mereka yang berkenaan yang berusaha menafikan hak Kelantan memperolehi royalti minyak.

Tak kiralah sesapun yang berkenaan sama ada Perdana Menteri DS Najib Razak, atau timbalannya TS Muhyiddin Yassin yang termasuk dalam kumpulan manusia yang berusaha mengagalkan hak rakyat Kelantan itu.

Pada perhimpunan di Jalan Dato' Pati semalam, Nik Abdul Aziz menyifatkan penafian terhadap bayaran royalti minyak yang dituntut kerajaan Kelantan, sebagai "melanggar keadilan asasi".

Beliau berkata, selagi tuntutan royalti itu tidak diberikan, "kita doa sampai pecah perut".

Setiasusaha Politik TGNA, Anual Bakhri berkata, "pecah perut" itu hanyalah analogi dan tidak boleh diterjemahkan secara langsung.

Mengimbas kembali semasa mula memerintah Kelantan 19 tahun lepas, Nik Abdul Aziz bercerita tentang bantahan masyarakat bukan Islam yang menentang peraturan kawalan arak di negeri itu .

Mengingati kejadian sewaktu itu, dilaporkan terdapat sekumpulan masyarakat bukan Islam dari luar Kelantan yang mahu datang ke Kelantan untuk mengadakan pesta arak sebagai membantah pelaksanaan kawalan arak di negeri itu ketika itu.

Ekoran itu, Nik Aziz berkata datanglah buat pesta arak dan beliau doakan agar mereka yang datang minum arak pada pesta itu pecah perut.

Lantaran itu, pesta berkenaan tidak berlaku mungkin takut akan pecah perut.

Tags: isu semasa

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers