Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu semasa - UMNO SEBENARNYA TAKUT PADA NIK AZIZ

Desakan demi desakan dan akhirnya Mursyidil Am Pas TG Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat meletakkan jawatan sebagai Menteri Besar Kelantan. Mudah benar analogi Umno dan kuncu-kuncunya. Hanya itulah harapan Umno..

Dalam pada memberi tekanan pada TGNA agar meletakkan jawatan, tetiba timbul pula cerita "Umno sedang membusuk" dan Umno busuk hingga ka usus." Begitulah yang dipetik dalam blog Tun Dr Mahathir Mohamad.

Lucu benar Umno ini... rumah tangga Pas cuba dikucar-kacirkan sedangkan rumah sendiri hampir roboh. Indah khabar dari rupa... ya ler sekadar mengharap dan mempercayai gambaran yang dipaparkan media arus perdana (yang Umno kuasai). Semuanya digambarkan sebagus mungkin, manakala Pas/Pakatan Rakyat sehabis buruk gambarannya.

Sesungguhnya sejak 19 tahun lepas, perkara pokok yang menjadi idaman Umno (terutama Umno Kelantan) ialah TGNA berundur. Memang itulah harapan terbesar Umno. Datuk Mustapha Mohamad (BN-Jeli) sendiri mengatakan bahawa kekuatan Pas Kelantan adalah terletak pada TGNA.

Selagi ada TGNA, maka selama itulah Umno/BN tidak akan dapat menawan Kelantan, itulah pendapat hampir kesemua pimpinan Umno Kelantan.

"Payoh (sukar).. Payoh nak mene (menang) kalu Nik Aziz ado lagi."

Nik Aziz sudah diterima sebagai idola rakyat Kelantan. Sebahagian ahli Umno juga menyokong TGNA, mendengar ceramah agama yang disampaikan TGNA. Tok Pa sendiri tidak menghentam TGNA.

Kini ramai pimpinan muda Kelantan dewasa ini mencuba nasib sekali lagi dengan memberi tekanan agar TGNA meletak jawatan. Semuanya adalah dengan harapan mendapat perhatian Presiden Umno DS Najib Razak kerana tokoh-tokoh lama Umno dah menjadi pekak dan bisu.

Entah apa salah TGNA ditekan agar meletakkan jawatan. Orang beriman seumpama beliau tidak akan sesekali nyanyuk.

Hakikatnya Umno dah mengaku kalah dengan mendesak TGNA meletakkan jawatan kerana bagi mereka itulah kaedah untuk membolehkan Umno menawa Kelantan pada PRU 13.

Namun sesungguhnya, Umno mudah lupa bahawa TGNA dan PAS itu telah sebati , manakala PAS dan Kelantan itu pula sudah sejiwa.

Tags: isu semasa

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers