Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu Dun Perak - NIZAR 30 HARI MENUNGGU KEPUTUSAN



Hanya tinggal sehari lagi akan berlalu 2009. Dan lima hari terjengah tahun 2010, maka genaplah dua bulan Datuk Seri Ir Haji Mohammad Nizar Jamaluddin menunggu keputusan daripada yang ariff panel lima hakim yang mengadili kes rayuannya dalam tuntutan kedudukan MB Perak yang sah.

Begitulah lamanya waktu diambil Mahkamah Persekutuan Putrajaya menangguhkan keputusan rayuan sejak persidangan pada 5 November 2009.


Semalam, Nizar meneruskan kerjabaiknya menandatangani perjanjian dengan PT Panatrade Caraka untuk mengguna jersi/produk Specs keluaran syarikat itu bagi skuad bola sepak seladang Liga Super Perak.

Saya memang ada terbaca dalam beberapa blog bahawa panel hakim memihak kepada Nizar dalam rayuan itu dengan kadar 4:1. Namun sejauh mana kesahihannya tidak diketahui. Mungkin sekadar penyedap hati.

Namun lewat malam tadi, saya menerima satu pesanan ringkas (dari sumber layak dipercayai) yang mengatakan bahawa Nizar memenangi kes rayuan itu, dan lantaran itu dikembalikan hak sebagai Menteri Besar.

Dalam beberapa peluang berbicara dengan Nizar berhubung perbicaraan rayuan kes itu yang memakan masa enam jam setengah di mahkamah sehingga melewati jam 6.30 ptg pada 5 Nov lepas, Nizar lebih banyak sekadar mengulum senyum meskipun sudah hampir dua bulan tanpa khabaran.

Nizar sekadar berkata jika benar memihak padanya, beliau hanya akan memohon untuk mengadap Paduka Seri Sultan Perak untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri Perak agar rakyat bersuara dan memutuskan apakah yang sebenarnya dikehendaki.


1 comments

  1. Anonymous says:

    Tidak elok makan udang, nanti kena ghout!Ajak aku sekali tak apalah...

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers