Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politics sketsa - PEMBATALAN HUKUMAN AHMAD ISMAIL TIDAK MENCERMINKAN UMNO SERIUS LAKSANA 1MALAYSIA

Keputusan Umno membatalkan pengantungan Datuk Ahmad Ismail dan perlucutan hak dalam parti itu sebelum waktunya, secara langsung tidak mencerminkan aspirasi UMNO secara serius untuk melaksanakan 1Malaysia, sepertimana yang dilaungkan DS Najib Razak.

Bukan hanya Gerakan sahaja yang sepatutnye kecewa dengan keputusan itu, malahan MCA dan seluruh masyarakat CINA. Ahmad Ismail hanya digantung lebih kurang setahun sahaja daripada tempoh tiga tahun yang dikenakan.

Apakah kenyataan Ahmad Ismail yang langsung tidak mengambarkan konsep 1Malaysia itu dan telah menyinggung perasaan kaum Cina sudah dilupakan.
Persoalan lain pula kenapa perlu memendekkan hukuman itu.. dah takda sape nak bersuara seperti Ahmad dalam Umno agaknya bagi menjayakan 1Malaysia.... Begitu ke 1 Malaysia

Gerakan Pulau Pinang kecewa dan terkejut dengan keputusan membatalkan hukuman penggantungan terhadap Ahmad Ismail oleh Majlis Tertinggi Umno hari ini.

Pada 9 Sept, 2008, Gerakan Pulau Pinang memutuskan hubungan dengan Umno negeri tersebut. Koh mendakwa Ahmad telah membuat kenyataan yang menyinggung orang Cina.

Koh berkata tindakan penyokong Ahmad menurun, mengoyak dan memijak gambarnya, bukan sahaja dilihat sebagai tindakan yang bukan sahaja tidak menghormati dan menghina beliau, tetapi juga keseluruhan parti dan BN.

Takda saper pun minta maaf pada Koh dan Gerakan. Tapi kalau Pakatan Rakyat buat... sebagai contoh ler .. Baru ni, di Ipoh..DAP minta maaf lepas pijak gambor tiga adun DAP dan PKR yang lompat parti. Takper le dah puas pijak gambor tiga katak lompat tu. Bila-bila pijak lagi .. lepas tu minta maap lagi... he he

Ketika berkempen pada PRK Permatang Pauh, 23 Ogos, 2008, Ahmad didakwa menyebut bahawa masyarakat Cina adalah pendatang di negara ini dan tidak layak menuntut hak yang sama.

Kenyataan itu telah menimbulkan kemarahan pemimpin Gerakan dan MCA yang menuntut Ahmad meminta maaf secara terbuka tetapi Ahmad enggan berbuat demikian.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers