Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politik nasional - UMNO SEDANG MENJERAT PAS

Setiap kali pilihan raya maupun pilihanraya kecil, maka Umno akan membangkitkan isu untuk bekerjasama dengan PAS. Ini modal basi Umno yang telah digunakan sejak zaman Tun Mahathir menjadi Presiden UMNO.

Meskipun ia modal basi ia sebenarnya jerat yang mula dipasang Umno. Pas hendaklah bijak menangani jerat ini terutama Mursyidul Am TG Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang sentiasa menjadi sasaran. Beliau, pastinya menjadi sasaran media arus Perdana untuk mencalarkan imejnya dan memberi gambaran seburuk-buruknya .

Bagi Umno yang terpenting ialah damage done (kerosakan telah berlaku), dan persoalan meminta maaf adalah faktor kedua. PM DS Najib Tun Razak tentunya telah memanggil kesemua editor atau ketua pengarang media kongkongan Perdana dan menyuarakan strateginya.

Perbincangan pastinya berkisar pada hala tuju untuk memuasnahkan PAS dan hubunggannya dengan Pakatan. Tindakan pantas TGNA menegaskan bahawa PAS tidak akan mengadakan sebarang rundingan dengan UMNO sekiranya mereka masih mengamalkan dasar kebangsaan adalah tersangat terkdepan.

Beliau turut menyifatkan kenyataan Najib untuk berunding dengan PAS bagi kepentingan agama dan umat adalah isu lama. Memang begitulah pancing Umno, namun pada kali ini adalah pasti bahawa Umno telah mengubah strateginya.

Umno memang mengharapkan dan tahu bahawa TGNA berkata demikian kerana Umno sekadar ingin "spin" atau memainkan isu bahawa Umno memang sentiasa bersedia untuk bekerjasama dengan PAS, tetapi hanya PAS yang enggan (ini menunjukkan PAS tidak islamik.

TGNA bijak kerana meragui keikhlasan Najib.

"Kalau nak jaga Islam lebih baik dia buat sebagaimana dia sebut tukar dasar daripada dasar kebangsaan kepada dasar Islam barulah benar-benar menampakkan kita ni ikhlas dengan Islam," kata Nik Aziz.

Sebelum ini, Najib membuat kenyataan bahawa UMNO bersedia untuk berunding dengan PAS bagi kepentingan Islam di negara ini tetapi tidak akan membiarkan sekiranya UMNO dihina.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers