Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - social concern - RASUL MELAYU TAK PUASA AKAN BERAYA DALAM PENJARA


"Rasul Melayu" (kanan)


Rasul Melayu
akan berhari raya dalam penjara Sungai Buluh.


Namun menghairankan pula apabila memikirkan bagaimana mudah orang Islam boleh mempercayai ajaran sesat oleh "RASUL MELAYU" ini kerana dia tidak mempunyai sifat seorang Rasul... kerana semasa ditangkap dia sedang enak menjamu selera di pagi Ramadhan.


Itulah 'Rasul Melayu' - Abdul Kahar Ahmad, 59, yang sedang makan dan menonton televisyen semasa ditangkap di sebuah rumah, dekat Sungai Long, Kajang oleh para pegawai Jabatan Agama Islam (JAIS) Selangor

Pengarah JAIS, Datuk Mohammed Khusrin Munawi berkata, Kahar cuba melarikan diri tetapi sudah dikepung setelah diburu dan diintip.

Beliau dihadapkan ke Mahkamah Tinggi Syariah di sini tengah hari tadi dan diperintahkan tahan reman sehingga dibicarakan pada 7 Oktober.

Hakim Syarie Abu Zaky Mohammad mengeluarkan arahan itu selepas membenarkan permohonan Ketua Pendakwa Syarie Selangor, Abdul Shukor Abdul Hamid agar Abdul Kahar, ditahan kerana beberapa kali gagal hadir pada perbicaraan kesnya walaupun waran tangkap dikeluarkan.

Mohammed Khusrin juga berkata tindakan akan diambil terhadap anak lelaki Abdul Kahar, Zulhelmi yang bertanggungjawab menyebarkan ajaran sesat melalui internet.

Selain mengaku sebagai Rasul Melayu di zaman ini, Abdul Kahar antaranya mendakwa bahawa "ibadah haji ialah perkara yang diada-adakan oleh kerajaan Arab Saudi dengan tujuan mengaut keuntungan".

1 comments

  1. Pak Oncu says:

    mujizat dio dah kono tarik ko hingga dia tertangkap ,???????? hahahahahahahah punya lah bingai KAHAR ni,,,,!!!!!!

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers