Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - social concern - rangking keselamatan negara merudum 25 anak tangga di bawah musa

Tahap keselamatan negara kian terjejas teruk sebagaimana terkandung dalam Laporan Daya Saing Global Forum Ekonomi Dunia (WEF) bagi 2009-2010, apabila keselamatan negara jatuh 25 tangga ke kedudukan ke-85.

Laporan itu turut mendedahkan, potensi keganasan berada di kedudukan ke-97 dan jenayah pada paras ke-95.

Ketua Penerangan Pas Ustaz Idris Ahmad berkata, isu keselamatan bukan sahaja merisaukan’ rakyat tetapi juga pelaburan internasional yang menguncup dengan rangking daya saing Malaysia peringkat global jatuh 3 anak tangga ke kedudukan ke-24.

Oleh itu, PAS sekali lagi memohon campur tangan Yang di-Pertuan Agong supaya penyambungan kontrak Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan dibatalkan.

Fakta yang dikeluarkan komuniti forum ekonomi antarabangsa ini membuktikan kegagalan KPI, Musa dalam mengurus aspek keselamatan negara dengan baik.
Negara memerlukan seorang ketua polis yang berkerja bersungguh-sungguh untuk memerangi jenayah.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers