Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politics sketsa - pembebasan ISA penuh keraguan dan persoalan

Gerakan Mansuhkan ISA (GMI) menganggap isu sebenar ISA belum terjawab meskipun likma tahanan ISA dibebaskan oleh kerajaan, malahan pembebasan itu penuh keraguan dan persoalan.

Pengerusinya, Syed Ibrahim Syed Noh berkata, persoalan teras terhadap kezaliman akta itu belum dijawab kerajaan, di samping persoalan mengapa mereka ditahan sehingga lapan tahun.

"Kenapa mereka ditahan... kenapa sekarang, dan kenapa lima orang sahaja dibebaskan? " kata beliau.

ImageMenurutnya, mangsa tahanan perlu diberitahu kesalahan mereka. Sekiranya tiada bukti jelas kesalahan dilakukan, mangsa perlu diberi pampasan setimpal dengan kesengsaraan yang ditanggung.

Antara tahanan ISA yang dibebaskan ialah Mat Sah Mohamad Satry, Mohd Nasir Ismail, Mohd Kamil Mohd Hanafiah dan Mohd Amir Hanafiah.

Mengikut rekod GMI, masih ada 12 lagi baki tahanan ISA, namun laporan kementerian mengatakan hanya sembilan masih ditahan.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers