Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politik nasional - kemerosotan prestasi BN bukan kerana MIC, kata Samy Vellu

KUALA LUMPUR: Kemerosotan prestasi Barisan Nasional (BN) bukan disebabkan kaum India bencikan MIC, tetapi kerana perasaan bencikan perikatan tersebut, kata Datuk Seri S Samy Vellu.

pertamakali Pak Samy Vellu mempertahankan partinya yang banyak dikatakan penyebab terjejasnya pengaruh BN, Ya tak ye tak kan kerana satu parti je, sepatutnya semua komponen bertanggungjawab termasuk UMNO .

"Saya tidak takut untuk mengatakan perkara ini, saya berani untuk bercakap... saya berani berhadapan dengan sesiapa untuk bercakap ini," kata Presiden MIC itu.

Beliau berkata demikian kerana sejak kebelakangan ini ada pandangan mengatakan prestasi buruk BN pada pilihan raya umum ke-12 Mac 2008 disebabkan perasaan benci masyarakat India terhadap MIC.

Malah kata beliau, ada pihak termasuk mantan PM Tun Dr Mahathir Mohamad mengatakan bahawa MIC tidak mengemukakan apa-apa tuntutan berkaitan kepentingan kaum India kepada kerajaan semasa kepimpinannya.

Oleh itu, kata Samy Vellu, beliau tidak akan berundur segera kerana MIC akan berkecai jika beliau meninggalkan parti itu waktu sekarang.

"Saya ada mengatakan ini akan menjadi penggal terakhir tetapi saya tidak mahu mengatakan yang saya akan tinggalkan pagi esok, petang esok sebab anda kena ingat apabila saja saya mengatakan yang saya akan tinggalkan dalam tempoh lima hingga enam bulan akan datang, MIC sudah 50 peratus musnah.

"Saya boleh tinggalkan jawatan Presiden esok... tapi parti akan menjadi tidak stabil. Sekarang pun sudah ada kumpulan samseng, beribu-ribu samseng sudah masuk ke bangunan ini (PWTC hari ini)," katanya.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers