Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politics sketsa - PILIHANRAYA KECIL DI SEPUTEH, KEDAH ?

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sedang meneliti daripada segi perundangan sama ada wajar diisytiharkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kota Seputeh, Kedah kosong dan sekali gus diadakan pilihanraya kecil.

Oleh kerana, ia kes pertama seumpamanya, maka SPR memerlukan masa untuk mengkaji secara mendalam, kata Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar.

"Penasihat undang-undang SPR dan Jabatan Peguam Negara sedang meneliti daripada aspek perundangan. SPR yang berhak mengisytiharkan kekosongan sesuatu kerusi.

"Saya dimaklumkan surat Speaker sudah ada di pejabat (Putrajaya). SPR yang akan mengisytiharkan sama ada wujud kekosongan atau tidak.

"Kami akan mengadakan mesyuarat (khas) sebaik sahaja maklum balas diterima daripada penasihat undang-undang dan Peguam Negara," katanya.

Wan Ahmad mengulas laporan bahawa ADUN Kota Seputeh, Datuk Abu Hassan Sarif kemungkinan digugurkan kerana gagal menghadirkan diri dua kali sidang DUN tanpa kebenaran Speaker.

Semalam, Speaker DUN, Datuk Dr. Abdul Isa Ismail berkata, beliau sudah menghantar surat kepada SPR memaklumkan mengenai kegagalan Abu Hassan hadir sidang DUN pada 19 April dan Ahad lalu.

Mengikut Undang-undang Tubuh Kerajaan Negeri Kedah, mana-mana ADUN yang tidak hadir pada sidang DUN selama dua kali berturut-turut tanpa kebenaran Speaker, tempatnya hendaklah dikosongkan.

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers