Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politik p pasir - CALON MESTI BERSIH DAN BERMORAL: KU LI

Pencalonan seseorang yang dilucutkan kelayakannya sebagai peguam, boleh memberi pengertian bahawa Umno kini mengamalkan kod moral yang berbeza dengan amalan rakyat Malaysia, kata Tengku Razalegih Hamzah.

Beliau berkata sepatutnya calon yang dipilih untuk pilihanraya mesti mempunyai rekod yang bersih kerana "kita meminta rakyat meletak kepercayaan dan calon tersebut mewakili kita".

Ahli Parlimen Gua Musang itu menulis dalam blognya demikian sebagai merujuk kepada calon Umno/BN bagi PRK N11 Permatang Pasir, Rohaizat Othman - yang telah dibatalkan lesen guamannya.

Majlis Peguam membatalkan lesen guamannya pada 7 Mac 2008 ekoran kes pecah amanah wang anak guam. Rayuan Rohaizat ke Mahkamah Tinggi juga ditolak pada 12 Ogos lalu.

"Apakah salahlaku kewangan seumpama itu menjadi amalan biasa sehingga tidak lagi menjadi faktor dalam memilih calon. Pemimpin yang memilih dan menyaring calon mesti mengetahui kecacatan itu tetapi menganggap salahlaku kewangan itu sebagai satu perkara yang remeh," tambahnya.

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers