Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politik p pasir - peraturan baru SPR mengundang kekecohan

Larangan Suruhanjaya Pilihanraya(SPR) menghalang petugas parti berada dalam jarak 50 meter dari kawasan mengundi hari ini boleh memudahkan penyelewengan berlaku, malahan telah mula mengundang kekecohan.

Lapan peraturan baru dikeluarkan SPR antaranya ialah kenderaan membawa pengundi tidak dibenarkan mempamerkan bendera dan lambang parti bertanding.

Selain itu, tiada kempen selepas jam 12 tengah malam tadi hingga keputusan diumumkan hari ini. Parti-parti politik tidak dibenarkan mengadakan barong, tiada ada lagi meja semakan daftar pemilih di kawasan pegundian.

Rumah kediaman dan pondok juga tidak boleh digunakan untuk tujuan berkempen serta aktiviti meraih dan merayu undi tidak dibenarkan selain aktiviti meraikan kemenangan.

Keputusan dijangka diumumkan jam 8 malam jika tiada masalah.

Suasana sekitar Permatang Pasir pada sebelah pagi ini kelihatan mula sesak dengan lalulintas.

Beberapa insiden tidak menyenangkan juga berlaku apabila polis yang mengawal di hadapan pusat pengundian menghalang pemandu motosikal yang memakai pakaian berlambangkan parti, terutama PAS.

Sikap berat sebelah ini dengan jelas kelihatan di beberapa pusat pengundian sehingga menimbulkan kemarahan penyokong PAS/PR, kerana polis membiarkan sahaja atau membenarkan penyokong UMNO/BN berpakaian parti mereka.

1 comments

  1. Kome tu buat apa pun tak puas hati. Kalau kena kat kome baru puas hati ya... apa punya parti kme ni !

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers