Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politik p pasir - lebih 70 peratus mengundi

PERMATANG PASIR: Calon PAS Ustaz Haji Salleh Man berpuas hati dengan perjalanan pilihan raya kecil N11 Permatang Pasir hari ini kecuali beberapa insiden kecil ekoran provokasi penyokong Umno/BN.

Selesai waktu proses pengundian tamat jam 5 petang tadi, Salleh yang seharian bergerak dari pusat ke pusat pengundian menjangkakan Pas akan memenanginya tetapi dengan jumlah majoriti yang berkurangan.

Menurut SPR, sebanyak 70.5 peratus atau 14,031 orang keluar pengundi pada prk Permatang Pasir setakat jam 4 petang.

Pada jam 2 petang tadi, 59 peratus atau 11,979 pemilih keluar mengundi bagi menentukan ADUN baru Permatang Pasir. Pada jam 12 tengahari, jumlah pengundian adalah 47.2 peratus atau 9,573 orang.

Keadaan cuaca yang redup tidak membantu untuk mengamit lebih ramai pengundi. Menurut SPR tiada insiden besar yang tidak dingini berlaku.

Bagaimanapun beberapa insiden kurang disenangi berlaku terutama ekoran tindakan SPR yang menghalang orang ramai (terutama penyokong parti) yang dihalang melalui kawasan pengundian meskipun hanya memakai jaket berlogo parti masing-masing.

Adun Selinsing (PAS) Haji Hussin berkata, beliau turut dihalang menghampiri kawasan pengundian kerana hanya memakai jaket berlogo PAS.

Calon PAS, Mohd Salleh Man ketika ditemui berkata, beliau gembira dengan sokongan pemimpin Pakatan Rakyat yang turun memberi sokongan termasuk pemimpin DAP, Lim Kit Siang dan exco kerajaan negeri.

Proses pengundian bagi pilihanraya kecil DUN Permatang Pasir bermula dengan 39 saluran di sembilan pusat mengundi dibuka di lapan pusat pengundian mulai jam 8 pagi ini.

Mohd Salleh mempertahankan kerusi DUN tersebut ekoran kematian penyandangnya dari parti tersebut, Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman, 63, kerana sakit jantung pada 31 Ogos lalu.

Beliau berdepan dengan calon BN, Rohaizat Othman. Seramai 20,290 pemilih berdaftar layak mengundi hari ini untuk memilih wakil rakyat yang baru mereka.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers