Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politik p pasir - PAS akan dapat permatang, umno akan dapat pasir

PERMATANG PASIR: PAS bukan mementingkan usaha mempertahankan majoriti pada PRK Permatang Pasir kerana yang lebih diutamakan ialah mempertahankan kemenangan kerusi Dun N11 itu, kata Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar.

Beliau berkata, PAS dan Pakatan Rakyat bukan menghadapi hanya Umno atau Barisan Nasional dalam sesatu pilihan raya kecil tetapi menghadapi seluruh jentera kerajaan persekutuan, yang secara langsung bererti menentang kerajaan Malaysia.

Oleh kerana itu, secara akliahnya adalah mustahil, PAS akan dapat mempertahankan undi majoriti pada PRU12 lepas melalui mantan calonnya, selain beberapa sebab lain yang mungkin boleh mempengaruhi pengundi, katanya.

Semalam, Datuk Seri Rais Yatim berkata bahawa beliau yakin majoriti yang akan diperolehi PAS akan berkurangan pada PRK esok. Kenyataan Rais itu sekali gus menunjukkan bahawa Umno tidak menyimpan harapan akan memenangi PRK ini.

Menurut sumber, PAS akan memenangi pilihanraya esok tetapi majoriti yang akan diperolehi akan berkurangan antara 30 hingga 40 peratus. Kekurangan peratusan majoriti ini tidak dapat dikekang memandangkan strategi dan kempen agresif Umno/BN dari rumah ke rumah termasuk dengan penggunaan material dan wang ringgit.

Seluruh pimpinan Umno/BN berada di N11. Umno menggunakan pelbagai jentera kerajaan termasuk kemudahan perubatan yang disediakan angkatan tentera.

Seprtimana rakan saya menghantar mesej pada saya dengan penuh yakin bahawa, " PAS akan memperolehi Permatang, dan Umno akan memperolehi Pasir."

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers