Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - wilayah - kalau sudah tidak diterima rakyat...Tajol berundur

Anggota Dewan Undangan Negeri Pengkalan Hulu Tan Sri Tajol Rosli Ghazali tidak akan bertanding PRU13 selepas lebih 35 tahun menjadi wakil rakyat.

Beliau yang juga bekas menteri besar Perak mengumumkan demikian ketika berucap membahaskan Belanjawan 2013 Perak pada persidangan DUN di Ipoh.

"Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk menyatakan bahawa saya telah buat keputusan tidak akan bertanding lagi sebagai calon dalam pilihan raya umum akan datang. Ini adalah sidang dewan yang terakhir buat saya.

"Sebagai manusia biasa pastinya ada kekurangan dan tidak terlepas melakukan kesilapan. Saya dengan rendah diri memohon kemaafan atas sebarang tutur kata dan perlakuan saya yang tidak disenangi sepanjang tempoh saya menjadi anggota dewan," katanya.

Tajol Rosli, 68, dilantik menjadi menteri besar Perak pada 3 Dis 1999 dan memegang jawatan itu selama dua penggal.

Beliau mula menjadi wakil rakyat selepas menang pilihan raya kecil DUN Kenering pada 1977 selepas mengalahkan Ibrahim Singgeh dari DAP. Kerusi itu dikosongkan oleh bapa beliau, Tan Sri Mohd Ghazali Jawi.

Tajol Rosli melepaskan jawatannya sebagai pengerusi Badan Perhubungan Umno Perak dan pengerusi BN negeri pada 29 Jan 2009 serta melepaskan jawatan ketua Umno bahagian Gerik pada 29 Mac tahun yang sama.

"Sekarang saya hanya anggota biasa Umno dan oleh kerana saya anggota biasa Datuk Seri Najib Tun Razak (Presiden Umno) telah melantik saya sebagai pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Umno untuk tahun depan," katanya ketika ditemui di luar dewan.

"Saya telah buat keputusan. Apabila kita sudah tidak diterima oleh rakyat, saya tidak rasa kita patut kembali," katanya.

Tags: wilayah

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers