Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu semasa - Guna duit zakat untuk melancong..Perlis

Mufti Perlis, Dr Juanda Jaya
Cerita ni kira kes berat membabitkan pemimpin negeri Indera Kayangan yang dilapor kononnya sukahati je guna duit zakat Baitulmal Perlis.
Minta depa nafikan jika tak betul..
Dulu kisah seumpama ini juga dikatakan berlaku di Pulau Pinang.
 Namun yang ini dikatakan berlaku sehingga Mufti Perlis Dr Juanda Jaya meletakkan jawatan sebagai ahli jawatankuasa Baitulmal Perlis.
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Perlis mendakwa Juanda Jaya telah meletakkan jawatan berkenaan berkuatkuasa Jumaat lepas kerana salah guna pengurusan atau pentadbiran agensi berkenaan.
Dr Juanda dipercayai berbuat demikian ekoran sikap pemimpin negeri yang didakwa membelanjakan wang zakat tanpa mengikut prosedur sebenar dan mengarut antaranya ialah pergi melancong tanpa terlebih dahulu dibawa berbincang dalam mesyuarat Baitulmal.
Penyelaras SAMM Perlis, Asrul Nizam Abd Jalil, berkata selain itu, perbelanjaan wang zakat Baitulmal Perlis juga tidak meletakkan keutamaan yang saksama kepada pecahan - asnaf dan dalam banyak keadaan ia nampak lebih menjurus kepada agensi perniagaan berbanding kebajikan.
Juanda dilaporkan Sinar Harian enggan mengulas perkara itu.


Tags: isu semasa

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers