Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - social concern - Hina Nik Aziz okey, hina Najib kena berkas...


Setiausaha Agung KEADILAN, Datuk Saifuddin Nasution Ismail mempersoal sikap berat sebelah pihak berkuasa menangkap mereka yang didakwa menghina gambar perdana menteri, sedangkan bersikap berdiam diri terhadap perbuatan menghina dan mengaibkan pimpinan Pakatan Rakyat.
Saifuddin dan pimpinan KEADILAN Kedah menaikkan bendera KEADILAN pada Majlis Jamuan Makan Malam Merdeka Rakyat di Sungai Petani, malam tadi.
“Jika Perdana Menteri (PM), Najib Tun Razak digelar pemimpin, apakah Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bukan pemimpin.
“Bagaimana pula dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang merupakan Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia, bukankah ia juga seorang pemimpin.
“Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng juga adalah pemimpin. Jika gambar pemimpin BN diaibkan, spontan tindakan diambil. Jika mengaibkan pemimpin PR dibiarkan tanpa tindakan,” katanya di Sungai Petani.
Katanya lagi, Pakatan menegaskan tidak merestui perbuatan memijak gambar Perdana menteri. 
Bagaimanapun, katanya tiada tindakan serupa dikenakan terhadap penyokong Umno-BN yang menghina pemimpin pembangkang.
“Apakah sistem perundangan begini yang mahu diterima pakai dalam sebuah negara yang mendakwa mengamalkan demokrasi,” soalnya.
“Selagi BN menerajui kepimpinan negara, undang-undang ‘double standard’ akan menjadi amalan.
“Rakyat tidak akan mendapat keadilan. Mereka (pihak berkuasa) menangkap yang menentang BN (tetapi) bebaskan (mereka) yang mencelakakan PR,” tambahnya lagi.

1 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers