Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - nasional - Hadiah replika najis di luar budaya Melayu

Tindakan kaki demo Mohamed Ghani Abdul Jiman menghadiahkan empat kek replika najis sempena hari jadi Ketua Menteri Lim Guan Eng adalah keterlaluan dan di luar batasan susila orang Melayu, malahan memalukan, kata Pengerusi Gagasan Utara Media Haji Anuar Hashim.

Beliau berkata, perbuatan itu sangat terkutuk dan tidak tergambar dalam kotak pemikiran  orang Melayu.., ia sama sekali di luar budaya orang Melayu.

"Inilah hasilnya, insan-insan terpilih yang dilahirkan daripada gagasan pendidikan Umno selama memerintah lebih 50 tahun," kata beliau sambil menegaskan rakyat Pulau Pinang, khususnya kakitangan kerajaan di semua peringkat bolehlah menilai sendiri  sifat keinsanan pada manusia yang tergamak melakukannya.

Tengahari tadi, Ghani dengan delegasinya menghadiahkan empat replika najis manusia kepada Guan Eng di Komtar, George Town, sambil menghina kakitangan kerajaan yang setia berkhidmat dengan Guan Eng.

“Orang lain tak boleh bagi (hadiah ‘tahi manusia’), hadiah ini memang mempunyai nilai sentimental dia (Guan Eng) kerana dia buat Pulau (Pinang) ini macam ‘pulau tahi’,” ujar Ghani

Beliau turut berkata, bahawa najis berkenaan ditaja oleh pemimpin DAP negeri sendiri yang didakwanya konon menentang Guan Eng. (GUMs)
Tags: nasional

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers