Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - Headline , social concern - TALIBAN AKAN SAMAN SI TUKANG FITNAH

Ustaz Norazli Musa mencabar Fauzi Muda membuktikan dakwaan kononnya  beliau memperkayakan diri semasa pemerintahan kerajaan negeri Pakatan Rakyat atau hadapi saman tuntutan ganti rugi.


Kenyataan bekas ahli PKR itu adalah bersifat fitnah kerana ia tidak berasas sama sekali, kata Ketua Penerangan Dewan Ulamak Pas Perak itu.


"Saya mencabar Fauzi membuktikannya dalam tempoh seminggu bermula hari ini atau hadapi saman tuntutan ganti rugi. Saya telah serahkan pada peguam untuk meneliti perkara ini.


Mengenai selaran bahawa beliau tidak layak mencabar Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria, Norazli berkata ilmu berhubung dengan agama Islam bukanlah ukuran apabila seseorang itu mati kelak.


"Yang dilihat oleh Allah ialah amalan seseorang. Apalagi jika seseorang itu tinggi ilmu agamanya (tidak terkecuali siapa sahaja termasuk seseorang mufti), tetapi tidak mengamalkannya, maka Allah akan menyiksanya terlebih dahulu berbanding penyembah berhala.


"Ulama Ibnu Roslan berkata: Maka orang alim yang tidak beramal dengan ilmunya akan disiksa lebih dahulu daripada penyembah berhala," kata Norazli mengulas kenyataan Ahli Parlimen Parit Mohd Nizar Zakaria.


"Nizar ternyata dangkal memahami bahawa seseorang yang berilmu akan lebih besar timbangtaranya di sisi Allah, apa lagi jika tidak diamalkan.

'Iktikad kita hanya nabi yang maksum. Sahabat Nabi sendiripun tak maksum, jadi apa-tah lagi seorang mufti seperti Harussani," katanya mencabar Nizar berdebat secara terbuka mengenai isu berkenaan untuk mencari kebenaran.

"Rasulullah saw bersabda bahawa jihad yang paling afdal ialah menyatakan yang hak terhadap pemimpin yang zalim, " katanya sambil menegaskan sebaliknya Harussani tidak berbuat demikian tetapi membuat pertimbangan berasaskan kesesuaian Umno.



  • 0 comments

    Leave a Reply

    Popular Posts

    KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



    Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

    Followers