Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - Feature , Headline , social concern - rupenyer Ng Yen2 lebh tahu hal ketapi bukit bendera ?

Akhirnya Ng Yen2 bercakap, lepas empat lima hari keretapi bukit bendera dok asyik sat-sat tersadai. Dah Tiga kali tersadai... tourist nak cuba try test keretapi baru tu pun kecewa.
naik kete ni boleh kot ka bukit bendera
Kena lak musim cuti sekolah... lagi ler frus mamat dan minah yang nak berdua-dua naik ketapi yang menelan belanja puluhan juta tu.
Yang tak syoknya.. TV3 suku bukan main tembak kerajaan negeri Pulau Pinang, khususnya CM Lim Guan Eng kononnya yang buat projek ketapi puluh2 juta yang dok punah memanjang tu... membazir pitih rakyat. Hampir giler meroyan penonton TV giler tu mendengor nyer.
Tak salahkan wartawan TV giler tu ler sebab memang depa tiga suku. 
Menteri berkenaan DS Dr Ng Yen2 buat derk je... tapi tetiba bersuara dengan berkata punca perkhidmatan Kereta Api Bukit Bendera tergendala  tiga kali  kerana ketiadaan tenaga pakar berpengalaman mengendalikannya.
Yen2 berkata, kumpulan mengendali kereta api itu harus berkemahiran dan berpengalaman.
"Kakitangan Perbadanan Bukit Bendera (PHC) yang dipertanggungjawabkan menjalankan kerja-kerja penyelenggaraan didapati tidak berpengalaman dalam mengendalikan sistem perkhidmatan kereta api elektrik buatan Switzerland itu.
"Hasil perbincangan dengan pihak PHC, kami mendapati hanya syarikat kontraktor Garaventa AG Switzerland, yang membina kesemua sistem berkenaan mempunyai kepakaran dan syarikat berkenaan juga telah menawarkan bantuan untuk mengatasi masalah kerosakan yang timbul beberapa kali sebelum ini,” katanya.
Beliau berkata PHC akan bekerjasama dengan pihak kontraktor yang akan menawarkan kepakaran teknologi yang ada pada mereka.
Agaknya lepas sign kontrak.. takda khidmat susulan. Saper ler yang buat kontrak itu.. tak silap dari kerajaan persekutuan. Nah tanya ler Ng 2 Yen.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers