Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - Feature , politics sketsa - The botol-ogy

BLOG Botol Soda diwujudkan Megat Shazrin sejak setahun lalu.


Sesetengah pihak menganggap botol tidak mempunyai apa-apa nilai, namun, seorang lelaki di Bukit Jelutung, Shah Alam, Selangor ‘jatuh cinta’ dengan botol minuman ringan sejak 15 tahun lalu.
Megat Shazrin Khaled, 37, berkata, minat mengumpul botol tercetus sejak tahun 1996 dan ia terus dikembang dan dikongsi bersama rakan-rakan sehingga wujudnya grup Botologi Malaya.
Megat turut membangunkan sebuah blog pada April tahun lalu dengan nama Botol Soda.
SCHWEPPES antara jenama botol minuman yang dkumpulkan Megat Shazrin.


Katanya, blog dibangunkan untuk berkongsi maklumat tentang variasi botol soda yang mungkin belum pernah diketahui kewujudannya.
“Bukan itu sahaja, blog ini mempunyai keunikan tersendiri kerana saya mengetengahkan botol soda yang pelik dan belum dipos oleh sesiapa dalam laman blog,” katanya.
Dia yang memiliki lebih 100 jenama botol soda berkata, antara jenis botol dalam koleksinya termasuklah Schweppes, Coca Cola, Pepsi, Fraser and Neave (F&N), Green Sport dan 7Up.
Sementara botol minuman soda lama keluaran tempatan pula seperti Kastori/Kasturi, Malayan Food Products, Kinta Aerated Water, Poh Siew Taiping Cap Udang, Red Lion dan banyak lagi.
“Sehingga kini, saya memiliki antara 2,000 dan 3,000 koleksi botol minuman ringan dari tahun 1800-an hingga sekarang.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers