Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - political concern - OKU yang ditahan bawah ISA dibebaskan

OKU Kadir Hashim, yang ditahan 20 hari lepas di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), Kadir Hashim dibebaskan hari ini.


Menurut abang mangsa, Muda Hashim, 46,  adiknya itu, yang juga merupakan orang Kelainan Upaya (OKU), dibebaskan lebih kurang jam 3 petang.


“Polis menghantar adik saya dengan kereta yang diringi tiga anggota polis yang saya agak dari Balai Polis Bukit Aman.


Muda berkata adiknya mungkin trauma kerana masih membisu tanpa menceritakan kejadian penangkapnnya lebih kurang 20 hari.


“Jika dilihat dari segi fizikal dia sihat, tetapi tidak bercakap apa-apa selepas dihantar ke rumah tadi. Saya juga mahu dia berehat seminggu dua dahulu sebelum bertanyakan mengenainya semasa ditahan polis,” katanya.


Kata Muda, semasa bertanyakan dengan polis berkenaan penangkapan Kadir, mereka  memberi amaran supaya tidak menimbulkan masalah lagi.


“Saya tanya apa yang dibuat Kadir sehingga ditangkap akta ISA, tetapi mereka (polis) memberi amaran supaya tidak menimbulkan masalah. Kadir dibebaskan tanpa apa-apa syarat dan mereka turut menyerahkan beberapa barang yang diambil semasa menahan Kadir tempoh hari,” ujarnya.


Kadir, 42, seorang peniaga tomyam yang juga ahli Keadilan Cabang Lembah Pantai ditangkap polis 1 April lalu mengikut Seksyen 73 (1) Akta Keselamatan Dalam Negeri atas dakwaan terlibat dalam kegiatan subversif iaitu aktiviti untuk melemahkan atau memusnahkan sesuatu sistem politik, kerajaan, agama, dengan menjalankan aktiviti tertentu secara sulit.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers