Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - Feature , Headline , political concern - Bukit Merah bakal berdepan musibah usahasama nadir bumi

Nampak gayanya, orang Perak akan menghadapi masa depan yang malang, ekoran sikap Kerajaan Negeri itu merestui usaha melombong nadir bumi di Bukit Merah. Sekali lagi Bukit Merah akan berdepan dengan tragedi.

Bantahan kilang nadir bumi di Gebeng atau 'rare earth plant'Usahasama antara firma Hong Kong dengan Perbadanan Kemajuan Negeri Perak itu telahpun dimeterai melalui satu perjanjian.

Kemana perginya suara-suara lantang di Perak.

Anehnya DS Zambry Abd Kadir mengatakan dia tak tahu ada perjanjian seumpama itu. Khabarnya terkejut beruk dengan exco-exconya. Satu jawapan yang tak masuk akal langsung.

MB Perak itu berkatakan, dia baru nak minta penjelasan daripada sayap PKNK ekoran laporan mengenai  usahasama menerokai dan melombong nadir bumi di Bukit Merak itu.

Katanya, ia sekadar satu memorandum persefahaman antara PKNP dan CVM Minerals Limited dari Hong Kong.

PKNP tidak memaklumkan beliau sebelum menandatangani MoU seumpama itu memandangkan ia membabitkan kepentingan ramai. Kena mainlah...

“PKNP sewajarnya  memaklumkan kepada saya kerana ia satu topik sensitif berkaitan dengan radiasi dan kesihatan awam.

Syarikat Hong Kong dan kerajaan Perak dilaporkan telah bersetuju untuk menerokai dan melombong nadir bumi di negeri itu - perkembangan terbaru di sebalik kontroversi loji pemprosesan Lynas Corporation di Gebeng Pahang Pemakluman bertarikh 18 April kepada Bursa Saham. 

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers