Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - social concern - Nor Azli di atas Kapal Salam yang diekori kapal perang Israel

Dua buah kapal perang Israel dilaporkan mengekori kapal bantuan Asian Caravan to Gaza.. kapal Salam yang melalui Al-Arish (Egypt), demikian menurut Feroz Mithiborewala, penganjur kontinjen India yang kini berada di Damascus.

Kapal itu membawa bantuan untuk disampaikan kepada pihak berkuasa Mesir untuk pemeriksaan sebelum dihantar ke Gaza melalui checkpoint Rafah.

Wartawan kanan India, Ajit Sahidan tiga lagi warga India berada di atas kapal itu bersama-sama seorang bernama Hakim dari Azerbaijan, Nur el Din dari Malaysia, Mohammad Hossain dari Indonesia dan Sagaguchi dari Japan. Mereka sedang mengiringi bantuan itu di atas kapal, manakala delegasi lain menaiki pesawat dari Syria ke Mesir .Mereka dijadual bertemu di Al-Arish.

Menurut laporan Milli Gazette di Damascus, Komando Israel telah menaiki kapal itu, memeriksa bahan yang dibawa dan menyoalsiasat kru kapal.

Komando itu kemudian meninggalkan kapal berkenaan tetapi dua buah kapal perang Israel mengekori Kapal Salam, manakala sebuah helikopter Israel uturt kelihatan.

Komando Israel tidak menahan sesiapapun dalam kapal itu..


Free Gaza India Asia People's Movement against Israeli Occuption
Ajit (kanan), wartawan dari India dan Norazli Musa


Kapal berkenan membawa makanan, perubatan, mainana, generator dan kenderaan ambulan untuk disampaikan kepada penghuni Gaza, dalam usaha meringankan bebanan kehidupan mereka yang disekat selama lebih dua tahun oleh Israel. Mereka boleh dihubungi melalui telefon satelit di atas kapal itu 00821621294881.


Free Gaza India Asia People's Movement against Israeli Occupation


0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers