Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - isu agama - Norazli dan delegasi disambut meriah di setiap bandar di Iran


Delegasi Asian Caravan to Gaza kini (10 Disember) dalam perjalanan ke bandar Esfahan, terletak kira-kira 340km selatan Tehran. Ia merupakan bandar kedua terbesar di Iran dengan 1,583,609 penduduk.
Delegasi kini turut disertai 13 warga Indonesia termasuk dua wanita, rakyat Arzerbaijan dua orang, rakyat Pakistan (2) dan Jepun (2).
Mereka menaiki tiga bas dari Zahedan ke Esfahan, yang disifatkan antara tempat menarik dan indah di Iran.
: ZAH
: Zahedan
: 14000 ft.
: 4517 ft.
: Zahedan
: Iran
: IR
: Unavailable
: 60° 53' 0" E
: 29° 28' 0" N
: 632
: +3.5

Ustaz Norazli Musa yang mengikuti sama delegasi itu dalam emelnya berkata, delegasi disambut dengan meriah sekali di beberapa buah bandar seperti d Kemran dan Yazd.
Selain itu, mereka dibawa ke Universiti Syahid Bahuna, Kemran yang mempunyai kira-kira 20,000 pelajar.
Azli berkata, mereka disambut meriah semasa di bandar berkenaan, selaian dminta bergambar dan tanda tangan sebagai seorang "seorang pejuang" .
Seorang bertanyakan Sdr Mohamad Fuad Hilmi Zakaria: "Adakah anda sedia untuk syahid?
Hilmi menjawab: "Ya, sedia sekali".
Kami bermalam di hotel di bandar Kemran dan keesokan harinya kami bergerak menuju Esfahan dan melalui bandar Yazd. Semasa di Yazd rombongan disambut begitu meriah dengan laungan sorakan takbir yang bergema memenuhi ruang setiap sudut bandar Yazd.
Rombongan disertai konvoi motosikal, kereta malahan basikal sejauh beberapa kilometer.
Semangat masyarakat Iran ternyata amat kuat sekali berkaitan dengan jihad fisabilillah. tambahan pula, sekarang bulan Muharam yang mana Iran menyambutnya dengan meriah.
Bendera2 hitam tertera nama "hussain" memenuhi setiap penjuru kota.
Dikhabarkan juga Ustaz Norazli mulai tidak termakan nasi arab dan dah mula meracau mencari cabai?
Semasa tiba di Lapangan terbang Zaheran, Iran, delegasi itu telah disambut pelajar dan orang ramai di tempat letakkereta lapangan terbang itu, Laungan takbir dan hancur Israel memenuhi ruang tempat letak kereta itu.
Khaju bridge by night
Lebih 1,000 pelajar dan orang ramai menanti dengan penuh sabar untuk bertemu dan bersalaman dengan delegasi yang turut disertai alFadhil Ustaz Norazli Musa.
Sebaik delegasi muncul di ruang letak kereta itu, lau ngan Takbir dan jeritan hancurkan Israel kedengaran penuh bersemangat..
Norazli Musa dari Iran
Tags: isu agama

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers