Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - social concern - Sultan Melaka ditahan?

Polis merampas sebuah kereta mewah Rolls Royce RC bernilai RM2.85 juta yang menggunakan lambang nama “Sultan Melaka” sewaktu majlis perasmian bangunan oleh sebuah syarikat pelaburan tempatan di Bandar Puteri Puchong, Serdang semalam.

Ketua Polis Daerah Serdang Supt Abd Razak Elias berkata hasil siasatan mendapati kenderaan mewah yang tertulis “D Y M M Tuanku Raja Noor Jan Shah” itu disewa daripada sebuah kedai jual kereta terpakai dengan menggunakan nama Sultan Melaka supaya mampu menarik kepercayaan pelabur asing.

“Kami juga menahan tiga lelaki berusia 20 hingga 35 tahun yang mendakwa sebagai pemandu dan penganjur majlis itu untuk siasatan lanjut. Setelah diperiksa seorang daripada mereka positif dadah jenis ketamin ” katanya.

Abd Razak berkata polis akan mendapatkan keterangan daripada Raja Noor Jan Shah yang sebelum ini pernah mendakwa dirinya waris Kesultanan Melaka sama ada beliau mengetahui namanya digunakan oleh syarikat pelaburan berkenaan.

“Kes ini juga akan dirujuk kepada Jabatan Pengangkutan Jalan JPJ untuk siasatan lanjut dan lelaki yang ditahan itu disiasat mengikut Akta Dadah Berbahaya ” katanya.

Majlis kira-kira pukul 1 tengah hari itu disedari sepasukan anggota polis yang melakukan rondaan di sekitar kawasan itu dan mendapati kenderaan mewah yang dipamerkan itu menjadi tumpuan ramai terutama kira-kira 150 pelabur asing dari Hong Kong China dan Vietnam.

“Setakat ini polis hanya menahan seorang individu atas kesalahan positif dadah dan dua lagi dibebaskan Namun siasatan lanjut sedang dilakukan termasuk mendapatkan keterangan daripada wakil syarikat pelaburan berkenaan ” katanya.

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers