Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - social concern - rakyat mula makan pasir

Bijak sungguh Umno-BN memainkan isu pasir di Selangor sehingga tidak berpeluang dan terjawab oleh kerajaan negeri Pakatan Rakyat Selangor pimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim. Setiap penjuru ditembak baik media cetak maupun media elektronik. Kata ore kelate tak dan nak angkat kepala.

Tup-tup harga gula pasir yang naik. Begitulah mudahnya rakyat dialihkan tumpuan.. diversion oleh kerajaan sebelum menaikkan harga petrol, diesel, gula dan LPG. Rakyat yang akan menanggung beban telah disogokkan sehingga memualkan dengan kes pasir di Selangor.

Berbondong-bondong ahli Umno dan Perkasa berdemonstrasi (haram tetapi dihalakan) menghentam kerajaan Selangor dan kini mereka sendiri terperangkap dengan mainan maha bijak PM DS Najib Tun Razak. Sedang kemuncak isu berkenaan, dilepaskan bahan kenaikan harga barang.

Media akan memberi sekelumit laporan kenaikan harga berkenaan tetapi selebar mungkin hal pasir Selangor.

Benarlah Umno-BN telah mencurah pasir ke dalam pinggan rakyat.

Namun yang dinaikkan harga oleh UBN adalh pasir juga. Iya ler Pasir ler jugak.. gula pasir yang tentu akan berpasir kerna sekali naik 25 sen. Memang tak da sapa makan gula... cuma gula ni bahan wajib di dapur ler. Bijak sungguh pentadbiran UBN bawah DS Najib Razak ini.. menaikkan harga barang sebelum umat Islam sambutan Ramadhan dan Hari Raya.

Isu kenaikan petrol, diesel, gula dan gas LPG ini melengkapkan keseluruhan rangkaian untuk membolehkan pengusaha menaikkan harga barangan lain. Semuanya. Segalanya yang berkaitan dengan kehidupan manusiawi tcrmasuk goreng cekodok. Tunggu dan lihat ... jangan harap wang saku anak sebanyak RM2 ke sekolah masih mencukupi... kalau masih boleh dibeli nasi lemak atau seumpamanya maka kuantiti atau kualitinya pasti berkurangan.

Sungguh menyedihkan kenaikan kali ini kerana melibatkan 5 dalam satu dan ia jelas sekali sebagai usaha menyelamatkan negara yang mungkin diambang kemuflisan seperti mana kata Menteri berkenaan Idris Jala. Muflis kerana perbelanjaan yang banyak tidak berfaedah dan merugikan negara..

Malas nak mengulas panjang cukuplah sekadar berkata namun Najib tentu bijak dalam hal menawan hati rakyat kerana khabarnya kakitangan kerajaan akan menerima bonus akhir tahun ini... perrggh

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers