Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - - menyamar sebagai pelajar akhirnya diberkas polis

Entah apa sebabnya mungkin berangan nak kembali ke alam persekolahan semula apabila tujuh pemuda ditahan kerana menyamar sebagai pelajar sekolah menengah. Mereka dengan selamba pergi sekolah lengkap berpakaian sekolah dan memasuki kelas.

Akhirnya kesemua ditahan polis kerana menyamar sebagai pelajar di sebuah sekolah menengah di Taman Melawati, Kuala Lumpur.

Mereka berrumur 20 tahun itu ditahan ketika dalam kelas, kata Ketua Polis Daerah Ampang Jaya ACP Abdul Jalil Hassan.

"Mereka masuk ke sekolah itu kira-kira pukul 7.30 pagi dan menyertai perhimpunan pagi sekolah. Selepas tamat perhimpunan, ketujuh-tujuh bekas pelajar tersebut masuk ke kelas lama masing-masing iaitu kelas mereka ketika Tingkatan Lima sesi 2007."

Kehadiran 'pelajar baru' di dalam kelas itu disedari guru yang kemudian menghubungi polis.

"Hasil soal siasat, kami mendapati punca mereka menyamar sebagai pelajar sekolah itu atas alasan ingin kembali semula ke alam persekolahan. Mereka duduk dalam kelas dalam keadaan yang sopan tanpa sedikit pun mengganggu sesi pembelajaran," kata Abdul Ja

Mereka dibebaskan dengan jaminan polis selepas keterangan diambil. Polis memanggil ibu bapa masing-masing sebelum mereka dibebaskan kira-kira pukul 8 malam tadi.

"Polis sedang mengumpul maklumat dan masih dalam proses mengambil keterangan daripada guru dan pelajar sekolah itu. Siasatan juga sedang dijalankan sama ada bekas pelajar itu mempunyai niat untuk melakukan jenayah di sekolah berkenaan," kata Abdul Jalil.

Katanya, kes itu disiasat mengikut Seksyen 447 Kanun Keseksaan kerana menceroboh.

Tags:

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers