Iklan

Mutiara Kata

“Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab, merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi, memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat” Khalifah Abdul Malik bin Marwanan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PORTAL

You Are Here: Home - politik nasional - 1MALAYSIA KENA TIPU..

sekadar bukti. anda boleh membaca 1Indonesia di http://www.rripro2jogja.com

JJC Menghibur Masyarakat Yogyakarta
Senin, 19 Oktober 2009

Di saat 25 Kelompok seni menyedot perhatian ribuan penonton, sabtu 17 Oktober malam, yang memadati bahu jalan Malioboro ke suasana Yogyakarta tempo doeloe, ribuan warga DIY dan sekitarnya yang memadati Alun-alun Utara Kraton Ngayogakarta Hadiningrat, terhempas dalam keagungan masa kerajaan dulu.

Dikatakan Walikota Yogyakarta Herry Zudianto, saat menyampaikan sambutan, JJC mengemas tontonan, menjadi tuntunan.

Jika acara semacam ini berlangsung setiap tahun, akan berdampak bagi kehidupan masyarakat Yogyakarta, antara lain di bidang seni, edukasi, eknomi, pariwisata, dan budaya.

Gubernur DIY Sri Sultan Hamengku Buwono X menyatakan, JJC dapat menjadi hiburan spektakuler bagi masyarakat Yogyakarta. Menurutnya, event yang menampilkan ribuan seniman semacam ini akan mewadahi berkembangnya multikultur di Jogja.

Walikota Yogyakarta menyerahkan Piagam Satu untuk Indonesia Kota Yogyakarta, yang berbunyi " 1 Indonesia, Masyarakat Dahulukan, Pencapaian Utamakan, Untuk Indonesia". Puncak acara JJC tahun ini, ditutup dengan pesta kembang api yang spektakuler, sembari diiringi oleh iringan gamelan Jawa.

ps: sekarang saper tipu saper. saper mendahului saper. semua kena tipu, Apco gak yang bijak menipu..

0 comments

Leave a Reply

Popular Posts

KOPI DI COFFEE BEANS DAN STARBUCK HARAM



Adalah dimaklumkan bahawa semua minuman bercoklat, vanila dan kopi di Coffee Bean dan Starbuck mengandungi E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefideswhich iaitu daripada sumber binatang (babi). Raspberry Frap pula mengguna ceri yang dicelup alkohol dan tiramisu yang mengandungi RUM (arak). Hubungi JAKIM 03 - 8886 4000 untuk maklumat lanjut.

Followers